Akceptacja projektów graficznych

Weryfikacja i akceptacja projektu - najważniejsze informacje

  • Prosimy o dokładne sprawdzenie plików przez akceptacją (poniżej przygotowaliśmy pomocną checklistę).
  • Akceptacja projektu do druku musi się odbyć w formie mailowej.
  • Reklamacje odnośnie treści oraz grafiki po dokonaniu akceptacji nie będą uwzględniane.
  • Termin druku podawany jest w dniach roboczych i jest liczony od momentu akceptacji projektu.
  • Nie ponosimy odpowiedzialności za pliki przekazane nam przez klienta (zdjęcia, logo).

Akceptacja plików - checklista dla klienta:

Upewnij się, że wszelkie informacje adresowe, numery telefonów, adresy e-mail itp. są poprawne i aktualne.

Sprawdź czy projekt nie zawiera błędów ortograficznych, interpunkcyjnych czy gramatycznych. Szczególną uwagę zwróć na nazwy własne (nazwa firmy, produktu, stanowisko itp.).

 

Sprawdź czy orientacja projektu (pionowa, pozioma) jest zgodna z zamierzeniami. Szczególnie istotne jest to podczas projektów wielkoformatowych. Zweryfikuj także poprawność wymiaru podanego nam w wiadomości.

Przejrzyj projekt pod kątem ogólnej szaty graficznej, czyli układu, kompozycji, kolorów, czcionek, proporcji i innych elementów wizualnych. Sprawdź, czy projekt spełnia oczekiwania pod względem estetyki i stylu.

Zmiany w projekcie graficznym - informacje ogólne

W ustalonej cenie są dwie serie poprawek. 

Poprzez serię poprawek rozumiemy przekazanie w jednej wiadomości wszystkich sugestii do zmian w projekcie (np. proszę zmienić rozmiar baneru na 200x100cm (poziom), kolor tła na czarny, tekstu na biały, czcionki na YXZ i zamienić zdjęcie na…).

W przypadku konieczności wprowadzania dalszych zmian w projekcie po wykorzystaniu 2 serii poprawek doliczymy + 25 zł netto za każdą kolejną poprawkę.

Kolory widziane na monitorze

Odwzorowania kolorów widzianych na monitorze komputera lub innym urządzeniu są kolorami orientacyjnymi i mogą odbiegać od rzeczywistych kolorów w finalnym wydruku.

Jeśli chcesz sprawdzić, czy kolorystyka w druku jest zgodna z Twoimi oczekiwaniami, możemy za dodatkową opłatą wykonać proof cyfrowy lub wydruk próbny niewielkiej ilości. Ceny takich wydruków są ustalane indywidualnie.

W naszym biurze dysponujemy wzornikami: kolorów CMYK dla papierów powlekanych, papierów ozdobnych, uszlachetnień papierów, mediów wielkoformatowych, folii samoprzylepnych Oracal i folii flex Poli-Flex.

Pogrubione litery L lub I w podglądzie pliku PDF

Jeśli na ekranie pojawiają się pogrubienia przy literach L lub I to jest to błąd wyświetlania występujący tylko w programie Adobe Reader. W druku ten efekt nie występuje.

W celu poprawnego wyświetlenia na ekranie sugerujemy użycie alternatywnych aplikacji jak Foxit Reader. Możesz też po prostu wciągnąć plik PDF w okno przeglądarki internetowej takiej jak Chrome, Edge czy Firefox.

Jakość przesyłanego logo i fotografii

Aby uzyskać maksymalną jakość drukarską prosimy o dostarczanie nam logo firmy w możliwie jak najlepszej jakości. 

Sugerujemy pliki wektorowe. Mają one zazwyczaj rozszerzenia z końcówką .pdf, .ai, .svg, .cdr, .eps. Wektorowy plik PDF poznasz po tym, że na największym przybliżeniu elementy wciąż mają ostre krawędzie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za niską jakość druku z plików (zdjęcia, logo, inne grafiki bitmapowe) dostarczonych przez klienta. Jeśli uznamy, że mają one zbyt niską jakość, poinformujemy o tym mailowo. Druk z takich materiałów odbywa się wyłącznie za wyraźną zgodą klienta.

Projekty graficzne zawarte w cenie druku

Przygotowane przez naszą firmę projekty graficzne, które są wykonywane nieodpłatnie (zawarte w cenie druku) są chronione prawem autorskim. Ich  powielanie, w tym wykorzystywanie ogólnych pomysłów i koncepcji bez naszej zgody jest zabronione.